دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان ۷ مرداد خواهد بود برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر + فیلم گزارش عملکرد وزارت خارجه در دولت سیزدهم از زبان کنعانی ناتو از آماده باش بیش از ۵۰۰ هزار سرباز تحت نظارت این ائتلاف خبرداد وزیر کشور برای شرکت در کنفرانس مواد مخدر وارد عراق شد نگرانی اسرائیل از حمله بعدی حوثی‌ها کاخ سفید: بایدن دوره ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد حمله اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند واکنش اوباما به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تاکید بر ضرورت همخوانی بین منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۰۱۴۹۰
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
تاکید بر ضرورت همخوانی بین منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به منابع موجود در کشور بعضا بودجه‌ای که به تصویب می‌رسد به طور کامل اجرایی نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، اصغر سلیمی با تاکید بر ضرورت همخوانی بین منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۳، بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بودیم بودجه‌ای که با همکاری دولت و مجلس به تصویب می‌رسید با منابعی که به پروژه‌ها و دستگاه‌ها تخصیص داده می‌شد، با یکدیگر تطابقی نداشت. مجلس از یک طرف بودجه‌ای تصویب می‌کند که در آن آرزو‌ها و آمال‌ها دیده می‌شود و از یک طرف توقعاتی وجود دارد که باید محقق شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به منابع موجود در کشور بعضا بودجه‌ای که به تصویب می‌رسد به طور کامل اجرایی نمی‌شود چراکه بین منابع و مصارف آن همخوانی وجود ندارد. در بهترین شرایط کمتر از ۳۰ الی ۴۰ درصد لوایح بودجه عملیاتی می‌شود. انتظار می‌رود هم دولت بودجه را سبک‌تر و با نگاه کارشناسی دقیق تری تنظیم و به مجلس ارسال کند و هم مجلس شاخ و برگ بودجه را اضافه نکند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس باید تلاش خود را به کار بگیرد تا بودجه واقعی تری برای سال ۱۴۰۳ به تصویب برسد. ما انتظار نداریم به یکباره بودجه‌ای تصویب شود که صد در صد محقق شود، اما انتظار می‌رود با نگاه واقع گرایانه برای سال ۱۴۰۳ بودجه‌ای تصویب شود که حداقل ۷۰ درصد محقق شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->